/* ----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Rounders Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 27 Feb 2004 ----------------------------------------------- */

tisdag, maj 23, 2006

Bokporr


Jag kan erkänna det direkt, jag är bokfetischist. Att äga böcker ger mig djup tillfredställelse, lika mycket som att läsa dem. För något år sedan annonserade Taschen att de inom kort skulle släppa böckernas bok, den otroliga skapelsen GOAT, boken om Muhammad Ali. Den vägde in på nätta 34 kilo, 800 sidor tjock. En skulptur, ett konstverk likväl som bok. Men den kostade också 3 000 dollar. Då överlade jag på allvar med mig själv om jag skulle gå till banken för att kunna finansiera ett köp, men förnuftigt nog lade jag ner projektet.

Nätt och jämt hade abstinensen lagt sig från den boken när jag igår läser att förlaget Gloria Books ska ge ut en nästan lika imponerande pjäs: Pelé

Den kommer i två upplagor: "Samba", 2.500 exemplar, samtliga signerade av Pelé, och "Carnival" som trycks med annat omslag i upplaga om 150 böcker, men då ingår ett fotografi med VM-truppen från 1970 signerat av samtliga nu levande spelare. Den förra går för billiga 22 000 kronor, den senare lossnar för modesta 55 papp. Det är läge att sälja bilen, eller ett besök på banken införd balaklava.

1 Comments:

At onsdag, maj 24, 2006 1:20:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag bara väntar på din GOAT-beställning. Jag har orderboken färdigt uppslagen i väntan på ditt samtal.

 

Skicka en kommentar

<< Home